המדיה החברתית

Internet, WEB 2.0 , סלולר, גלובליזציה, פייסבוק, מייספייס, יו-טיוב, וויקיפידיה,גוגל, יאהו, Digg, StumbleUpon, flickr, BLOG,Reddit, del.icio.us, Yigg, MIXX,אי-מייל, Orkut, טוויטר, WordPress, Hi5, בלוגמרקס, Blinklist,

פייסבוק:

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה והמתפתחת ביותר באינטרנט, כיום לפייסבוק יש למעלה מ 102 מיליון חברים, ובארץ בגדילה מאסיבית רשת הישראלים בפייסבוק מונה למעלה מ 650 אלף חברים. החל מחודש אוגוסט 2008 הגדילה לעשות רשת פייסבוק שירות אדיר לפוליקיאים ויצרה שירות מיוחד עבורם. כל פוליטקאי יכול לנהל קמפיין פוליטי על ידי הרשת החברתית. הקמפיין כולל הקמת דף מיוחד אישי, ניהול רשת התומכים האישית וכמו כן אפשרות להעלאת תמונות וקטעי וידאו לעמוד האישי. פוליטקאים רבים מרחבי תבל מצטרפים לשירות הפוליטי של פייסבוק, ונותנים לעצמם מינוף אדיר בצורה ויראלית, חברתית ואינטרנטית.

טוויטר:

טוויטר הדבר הכי חם ברשת. והדרך הקלה להתחבר לקהילה. טוויטר הוא מערכת מיקרובלוגינג שכל פוסט בו מוגבל ל-140 תווים בלבד. הכותב מתבקש לענות על שאלה אחת ויחידה: "מה אתה עושה עכשיו?", טוויטר יצר יצר קהילה מגובשת סביב השירות הוא ה-API שלו, הממשק האחיד שהביא לא מעט מפתחים ליצור לו מגוון יישומים ושירותים סביבו. כיום, טוויטר הינו אחד הכלים המצליחים ביותר ליצור קהילה יוצרת ומגיבה, למנף ולגייס תומכים ולספר הכל, ושכל העולם ישמע. טוויטר הינו כלי ייחודי לפוליטיקאים המעונינים ליצור שיח ציבורי עבור ערך מסוים, להרים סקר בנושא הצעת חוק ולעקוב אחר טרנדים מקומיים. טוויטר יהפוך מחשבות ליצירה משותפת..

 

מקושרים:

מקושרים היא הרשת החברתית הגדולה בישראל כיום, מי שחלם להגיע לקהל הבוחרים הישראלי הצעיר בגילאי 16-18, יהיה חייב ליצור מודעות בקרב צעירי מדינתנו. מקושרים הינה מקום עיקרי למינוף וחיוזק פוליטיקאים בקרב בני הנוער. השפעת בני הנוער חשובה מאוד בימים אלו, והכרת הפוליטיקאי עם אוכלסיית ישראל הצעירה תהווה אפשרות למינוף והצלחה בקרב קהל הבחורים. רשת חברתית היא אחת ממקורות המיתוג הגדולים ביותר שקיימים ברשת האינרטרנט, איש ציבור יכול לגרום לגדילה משמעותית בתומכיו על ידי, ניהול נכון וחדירה מתאימה לרשתות חברתיות ישראליות.

יו-טיוב:

יו-טיוב הינו אתר תוכן גולשים הגדול באינרנט. למעלה מ 113 וידאו נצפים מדי יום והאתר הינו הצלחה מסחררת בקרב הרשת. בתחילת ספטמבר 2008 השיק אתר יו-טיוב פורטל וידאו אינטרנטי ישראלי. שיתורגם כולו לשפה העברית. יו טיוב הינו הכלי האולטימטיבי להעלאת וידאו לאינטרנט ולהיחשף על ידי כך לקהל התומכים בקרב המדינה והעולם. חברות ואנשי ציבור יכולות להשתמש ביו טיוב כמקור מינוף ויראלי אדיר הנותן הזדמנות להיחשף לתגובות גולשים, למדיה חדשנית וכמו כן להגדיל מספר תומכים.

וויקיפדיה:

ויקיפדיה היא מיזם רב לשוני לחיבור אנציקלופדיה שיתופית חופשית ומהימנה. נכון לספטמבר 2008 יש בוויקיפדיה העברית כ 82,406 ערכים. ויקיפדיה הינו המקור המהימן ביותר להופיע באינרנט כאיש ציבור או חברה. הערך יכול להוות מקור אינפורמטיבי מצוין לקהל הבחורים הפונטציאלי וכלי שיווק יעיל ביותר למנף דעת קהל ולבנות אג'נדה חברתית פוליטית.

סלולר:

סלולר הינו אחת התופעות המתקדמות ביותר במדיה החדשנית, הסלולר הינו המכשיר הזמין ביותר שנמצא ברשותינו כיום. מכשיר הסלולרי הינו אחד מאמצעי השיווק הפוטנציאלים ביותר העומדים לרשות אנשי ציבור ופוליטיקאים, ליצור באזז, ויראליות ואמצעי תקשרות ועידכון מהימן ומהיר עם קהל התומכים ושאר הציבור. לאחרונה נוצרו המון מיזמי סלולר אינטרנטים ותוך שימוש בטכנלוגיה קיימת אפשר להעביר וידאו בליחצת כפתור, לארגן משאלי עם ולהפיץ הודעה רשמית מיידית לעיתונאים ולציבור.

ORM - ניהול מוניטין ברשת:

במהלך הבחירות בארצות הברית בשנת 2008 הצטרף טרנד חדש שהוא נושא מורכב בתחום השיווק האינטרנטי. טרנד זה נקרא ORM - Online Reputation Management. בתחום זה עוסקים בניקוי והורדה של כתבות ופוסטים שליליים מהתוצאות חיפוש השונים. המטרה לדחוק ולהעלים תוצאות חיפוש שליליות הפוגעות במועמד. רוב הגולשים אינם מחפשים מעבר לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש לכן, אמצעי זה הוא אחד החשובים ביותר ליצור נאמנות בקרב הגולשים ויעילות אפקטיבית שגולש מחפש מידע עבור מועמד זה הוא אחר.